2019. március 1., péntek

Wrap up -február, 2019.

Sziasztok!


A mai bejegyzésben összegzem a februári olvasmányaimat. A múlt hónapban 5 könyvet tűztem ki célul. Abból a listából szám szerint hármat sikerült kipipálni, és kettő pedig az ezekhez kapcsolódó részek valamelyike.

Nem húzom a dolgot, lássunk is neki a kis listámnak.

1. Ally Condie: Matched -Egymáshoz rendelve


Ez a januárban elkezdett, de februárban befejezett olvasmányom, így ezt inkább félig múlt havi olvasmánynak hívnám. A történet egy disztopikus világban, a gloábális felmelegedés hatása után kialakult Társadalomban játszódik, ahol az emberek annak sazbályai szerint élnek. Itt él Cassia is, a főszereplő hölgyemény, aki részt vesz a Párosító ünnepségen, ahol összehozzák a legjobb barátjával, de a rendszer hibájából kifolyólag egy másik fiút, Kyt is mellé sodorna az "élet".
Hogy őszinte legyek, én teljesen mást vártam a könyvtől, és sajnos 3 csillagot kapott tőlem az ötből. Vérbeli disztópiát vártam, kis romantikával, és sok romantikát kaptam kis disztópiával.

2. Gail Carriger: Changeless -Változatlan


A sorozat első részét 2018. augusztusában olvastam, és nem is értem, hogy miért nem folytattam egyből. A második rész is pörgős volt, és nagyon izgalmas, a szereplőket nagyon megszerettem, és a végén volt egy olyan csavar, amire bár számítani lehetett, az azt követő reakciókra egyáltalán nem. Éppen emiatt szinte rohantam a könyvtárba, hogy a kezembe vehessem a következő részt.


3.Gail Carriger: Blameless -Szégyentelen


Az előzőből kifolyólag gondolom nem meglepő, hogy a következő olvasmányom ez volt. Ez is nagyon jó volt, de fél csillaggal rosszabbra értékeltem (4,5 csillag), mert ez után sajnos nem kapott el a "rögtön folytatni akarom" érzés. De! Ez nem azt jelenti, hogy ne lett volna jó. Voltak szereplők, jelesül Floote és Lyall, akiket részletesebben csak ebben a kötetben ismerhettem meg, mert ők a másik két részben mellékszereplőkként voltak jelen, így örülök, hogy most belőlük kaphattunk többet. Le lett zárva a történet nagyon szépen, úgyhogy biztosan valami teljesen új dolog jön a negyedik részben. Egyébként sajnos a befejező részt még nem adták ki magyarul, de talán ennek hatására meg is van az első regény, amit elejétől a végéig angolul fogok elolvasni.


4. Ally Condie: Crossed -Összefonódva


Azt hinnéd, hogy ha valaminek nem tetszett az első része, akkor abbahagyom. Nos, nem. Egyrészt egy kihíváshoz jól jön egy trilógia, másrészt pedig annyira rettenetes nem volt, hogy ne bírjak ki még két részt. Ráadásul Ky, az egyik főszereplő fiú nagyon szerethető. Mondjuk szerencsére, mert Cassia miatt legszívesebben a falnak mennék, annyira ellenszenves. Ez a rész fél csillaggal (3,5) többet kapott nálam, mert itt Ky szemszögéből is megy a történet, és nagyon jó volt olvasni az ő élményeit és múltját. Viszont sajnos, mivel ő sokat elmélkedett, az írónő is ezt tehette, mert túlzottan sok összefüggéstelen dolgot írt, és egy párbeszéd kellős közepén képes volt átvinni az olvasót a últba, és ezzel az idegeimre ment. Túlelmélkedett. Ezen a linken olvashatjátok a molyos értékelésemet, amiben bővebben kifejtem a problémáimat a könyvvel kapcsolatban.


5. Kurt Vonnegut: A titán szirénjei

Nagyon izgatott voltam, hogy végre olvashatok az írótól, mert szinte mindenkitől csak dicsérő szavakat hallottam róla. Sajnos engem nem fogott meg túlzottan. Vagy nem jó könyvvel kezdtem. Sajnos nehezen gyűrtük le egymást, pedig érdekes volt a történet, csak valahogy mégsem akart sehogy sem előrébb mozdulni a történet. Lehetségesnek tartom azt is, hogy nem jókor olvastam, mert erre a könyvre oda kell figyelni, viszont nekem ez nagyon nehezen ment, így rengetegszer vissza kellett lapoznom, hogy képbe kerüljek, hogy hol is tartunk.
A történetben a Rumfoord házaspár férfi tagja és kutyája abba a helyzetbe kerül űrutazásuk során, hogy csak bizonyos időközönként tud megjelenni a Földön, és ezen alkalmak egyikével elmondja a jövőt a gazdag és erkölcstelen életet élő Malachinak, ami szerint Mrs Rumfoord és ő a Marsra utaznak, és gyermekük lesz, majd a Titánon ér véget a kalandjuk. Már hangzásra is érdekes, nekem valahogy mégsem sikerült annyira élveznem.


Nos, ezek a könyvek lettek általam elolvasva, illetve még februárban kezdtem el Benjamin Hoff: Micimackó és a Tao című könyvét, ami eddig nagyon tetszik. Ha így a "két fél könyvet" is beleszámolom, akkor 5 könyvet sikerült elolvasnom februárban.
John Green: Teknősök végtelen sora regényét nem sikerült (már megint) elolvasni, és sajnos mangát sem láttam a hónapban. Ha a Vonnegut könyvvel nem akadtam volna ennyire el, akkor talán belefértek volna, de így tolódnak márciusra.

Összességében találkoztam jóval, és kevésbé jóval, átlagosan 3,5-4 csillagosra mondanám a hónapot, ami nem a legjobb, de nem is a legrosszabb.

Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Te miket olvastatál?
Ölel,
aszk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése