2019. február 3., vasárnap

WRAP UP -január, 2019.

Véget ért a január, szóval ideje összegezni, hogy melyek is azok a könyvek, amiket elolvastam. Hét könyv került átlapozásra, ami összesen 2038 oldalt jelent. Az e havi TBR bejegyzésemben 4 könyvet említettem, és bár a számuk emelkedett szerencsére, sajnos vagy nem sajnos a tervezettek közül csak kettő akadt a kezem ügyébe.

1. Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg

Nagyon régóta szemezgettem vele, szerintem alapmű, és mégis leéltem nélküle 19 évet. Nem csalódtam, nagyon kellemes olvasásélmény volt így az év elejére. Úgy gondolom, hogy ezt a könyvet egyszer megérted egy szinten, és minden egyes újraolvasás során mást értesz meg belőle.


Gyermeknek és felnőtteknek szóló egyetlen mese A kis herceg, a második világháborúban elpusztult s már klasszikusnak számító francia író remekműve. Története úgy indul, mint minden Saint-Exupéry-regény, egy repülőkalanddal, de ezúttal a bonyodalom nem a valóságban, hanem a költői képzelet világában folytatódik. Egy kisfiú jelenik meg a szerencsétlenül járt pilóta mellett a Szahara magányában, egy kisfiú egy másik bolygóról. S vele együtt feltündököl egy másik világ is, melynek embersége, tisztasága és szépsége sajnos már csak a költészet világából való. És Saint-Exupéry úgy beszéli el kis hercege történetét a maga icipi bolygóján, hogy mindnyájan fájdalmasan megáhítjuk azt az igazabb bolygót, s szívünkbe zárjuk az emberségben nagy kis herceget. A világszerte ismert, megrendítően szép mesét a nagy író eredeti színes rajzai díszítik.



2. Lauren Kate: Fallen - Kitaszítva

Nagyon megoszlóak voltak az általam látott és hallott vélemények erről a könyvről. Vagy szeretve volt, vagy utálva, átmenet nélkül. Emiatt kissé tartottam tőle, de szerencsére nekem elnyerte a tetszésem. Bukott angyalok, csodaszép borító, egy érdekes intézmény... megvett magának a dolog, na. Éppen emiatt izgatottan vártam a második részt.

 Van valami fájdalmasan ismerős Daniel Grigoriban. 
A rejtélyes és zárkózott fiú azonnal felkelti Luce Price érdeklődését, amint a lány meglátja a Sword & Cross bentlakásos iskolában. Ő az egyetlen jó dolog az intézményben, ahol tilos mobiltelefont használni, a többi diák nehéz eset, és minden mozdulatukat biztonsági kamerák figyelik. 
Csakhogy Daniel nem akarja, hogy bármi köze legyen Luce-höz és mindent megtesz, hogy ezt nyilvánvalóvá tegye a lány számára. De Luce nem képes lemondani róla. Úgy vonzza a fiú, mint az éjjeli pillangókat a tűz fénye, és muszáj kiderítenie, amit Daniel olyan elszántan szeretne titokban tartani… 
A veszedelmesen izgalmas és sötéten romantikus regény letehetetlen olvasmány és felülmúlhatatlan szerelmi történet.




3. Kerstin Gier: Az álmok második könyve

Az elején kicsit döcögős volt, be kell ismernem, hogy nem voltam teljesen biztos abban, hogy mi is történt az előzőben. Ennek ellenére hamar visszazökkentem a történetbe, és szerintem jobban tetszett, mint az első rész. Imádom az írónő humorát, egyszer sem éreztem erőltetettnek, és a szereplők közül is elnyerték páran a szívemet (khm, Grayson). (A sorozatokhoz direkt nem írok tartalmat, mert spoileresek lehetnek.)


4. Hiro Mashima: Fairy Tail 1.

Az animét imádom+angolt kellene gyakorolni+el kellene kezdenem több mangát olvasni = Fairy Tail. Ebben a formában is szuper, a végső cél, hogy egyszer japánul is átlapozhassam -úgy, hogy értem is.
Nevetős, kalandos, egyszerűen nagyszerű.

THE WICKED SIDE OF WIZARDRY
Cute girl wizard Lucy wants to join the Fairy Tail, a club for the most powerful wizards. But instead, her ambitions land her in the clutches of a gang of unsavory pirates le by a devious magician. Her only hope is Natsu, a strange boy she happens to meet on her travels. Natsu’s not your typical hero – he gets motion sickness, eats like a pig, and his best friend is a talking cat. With friends like this, is Lucy better off with her enemies?



5. Lauren Kate: Torment - Kín

Na, hát emlékszik még mindenki, hogy mennyire szerettem az első részt? Na, ezt pontosan annyira utáltam. Na jó, az utálat talán erős túlzás, de tényleg rettenetes volt. Rengeteg nyüglődés, kínlódás, és egyedül az utolsó 60-70 oldal volt értékelhető benne. Ettől függetlenül folytatom a sorozatot, de már nincsenek nagy reményeim és elvárásaim. A cím önmagáért beszél.


6. Louise Jensen: A nővér

Abszolút egy kihívás miatti olvasásról beszélünk, és annyira komfortzónán kívüli. Nem szoktam thrillereket olvasni, de ezek után elgondolkodtam, hogy többet kellene. Rengeteg csavar és izgalom volt végig, és a végén csak kapkodtam a fejemet, hogy mik meg nem történtek. Külön tetszett, hogy a múlt és a jelen váltakozott végig, 1-2 fejezetenként. Mindenképp várólistázd!
Egyébként a kihívás két részes volt: egyrészt a könyvet kellett elolvasnom, másrészt képet kellet készítenem róla. Ez jött össze, nem egy nagy extra, de jó kis babrálás volt.

Grace teljesen megváltozott a legjobb barátnője, Charlie halála óta. Kísértik az utolsó találkozásukkor mondott szavai, s miközben a válaszokat keresi, kinyitja Charlie régi emlékdobozát. Bizony sok mindent nem tudott a legközelebbi barátnőjéről
Amikor kutatni kezd a lány édesapja után, jelentkezik nála Anna, aki azt állítja, hogy Charlie testvére. Grace számára ez olyan, mintha új családtagra lelne, és Anna csakhamar fölöttébb otthonosan érzi magát Grace és a barátja, Dan házában.
Valami azonban nem stimmel. Eltűnnek dolgok, Dan furán viselkedik, Grace pedig biztos benne, hogy követik. Mindez csak az ő elméjének a szüleménye, vagy szörnyű veszélyben van, ahogy egyre közelebb kerül az igazság felderítéséhez Charlie-val és Dannel kapcsolatban?
Semmit nem tehetett volna, hogy megmentse Charlie-t… Vagy mégis?

7. Kohta Hirano: Hellsing 1.

Ha szóba kerülnek a mangák és animék, biztosan (sőt, elég gyakran) vannak olyanok, akik nem szeretik őket. Az esetek többségében viszont hozzáteszik, hogy vagy a Sámán királyt, vagy a Hellsinget nagyon szereti az illető. Ez egyáltalán nem csoda, tényleg egy badass dologról beszélünk, és a manga is annyira jó. Anderson atya részeit sajnos nem mindig értettem teljesen elsőre, viszont cserébe itt egyáltalán nem utáltam Serast, pedig a sorozat alatt mindig fogtam a fejemet miatta. Van magyar kiadás is, így azt illesztem ide be.

A Hellsing Királyi Protestáns Lovagrend az Angol Korona évszázados szervezete – egy család, amelynek a feladata a birodalom védelme a természetfeletti és istentelen veszedelmektől. A lovagrend lelke Sir Integra Wingates Hellsing, legfőbb fegyvere pedig Alucard, a szervezet szolgálatában álló titokzatos ősvámpír, valamint – újabban – Seras Victoria, egy balul elsült bevetésen született vámpírlány.



Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, várlak vissza legközelebb is!
Ölel, 
aszk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése