2019. január 27., vasárnap

2018-as könyves kedvencek




Sziasztok!

   Igen, volt már 2019-es TBR, és újéves booktag, meg kihívás tervek idénre, de nem esett szó a tavalyi évről, nem is értem miért. De még január van, szóval bőven időben vagyok!
   A tavalyi év nagyon meghatározó volt számomra ezen a téren is, hiszen 2017-ben szinte nem olvastam semmit. De tényleg, kb. 5-6 könyvről beszélünk itt. Nem tudom, hogy mi miatt. Talán az érettségi, munka, és az egyetem kezdetének mesterhármasa tehet róla, de lényeg a lényeg, emiatt nekem nagy visszatérés volt 2018, amiben nagyjából 35 könyvet olvastam el. Nagyon sok jó, és kevés rossz regény akadt a kezembe, most ezekből szemezgetek.

1. Gayle Forman: Itt voltam

Novemberi, meghasad-a-szívem olvasmány. Az egész könyvnek megadja az alaphangulatát egy tragikus esemény, Meg öngyilkossága. A történetet Cody, Meg legjobb barátnőjének a szemszögéből játszódik, aki rájön, hogy valami hibádzik a képben, és kideríti, hogy miket titkolt el előle Meg. Mindeközben rátalál a szerelem, és az olvasó végig azt kívánja, hogy bárcsak ne ebben a helyzetben és így találtak volna egymásra. Garantáltan pityergős, és azonnali ötcsillagos könyv.



2. Kerstin Gier: Az álmok első könyve (Silber-trilógia 1.)

Bár utólag visszaolvasva a molyos értékelésemet úgy jön le, mintha nem szerettem volna, mindig mosolyogva gondolok vissza rá. Oké, tényleg nem egy nagy cucc a cselekmény, és kiszámítható fordulatok vannak benne, de mindeközben annyira szerethető. Az írónőnek zseniális humora van, rengeteget nevettem, és újra megszerettem a Vörös pöttyös könyveket. Azóta elolvastam a a második részt is, amin szerintem még többet kuncogtam. Az alaptörténet, hogy a főszereplő lány, Liv, egy új családba és élethelyzetbe csöppen, és ha ez nem lenne elég, még az álmai is furcsa fordulatokat vesznek. Rejtély az egész, és Liv az új helyzet és iskola megszokása mellett még kutakodni is kezd a magyarázatok után.



3. Kurt Cobain: Naplók

Nagyon-nagyon-nagyon szeretem Kurtot és az egész Nirvanát, így ez az olvasmány is élmény volt. Szavakba nem nagyon tudom önteni, csak szeretem és tisztelem. Be kell szereznem saját példányként is.



4. Agatha Christie: Gyilkosság az Orient- expresszen és Tíz kicsi néger

Szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy a krimi szóról egyből az írónőre asszociálok. Mindkét könyv nagyon tetszett, talán az utóbbi egy picivel jobban. Nem jöttem rá megintcsak a gyilkosokra, és imádom azt a folyamatot, ahogy próbálom a szerző minden kötete alatt megfejteni a "ki-mikor-hogyan-miért" kérdéskört. A filmeket még nem láttam, de tervezem. Ha még nem tetted volna, olvass Agathát!




5. Gail Carriger: Lélektelen (Napernyő Protektorátus 1. rész)

Azt hinnéd, hogy már minden egyes közhelyet láttál és olvastál a vámpírokról és a vérfarkasokról, és nem tudsz újat látni. Aztán jön ez a csoda, és akkora élményt ad, hogy csak azt kántálod: igen! Igen! Végre valami jó!
A történet a 19. százaban, Angliában játszódik, ahol vámpírok és vérfarkasok élnek az emberek között. A főszereplő, Alexia egy nyomozás közepébe csöppen, a farkasember Lord Macon bosszankodása ellenére is. Sok izgalmat élünk át, és szerencsére a folytatások is jónak ígérkeznek.



6.  Marie-Aude Murail: Oh, boy!

Na ez talán a múlt év legnagyobb meglepetése. Az elején teljesen biztos voltam benne, hogy nem fogom szeretni a könyvet, de a végére annyira a szívemhez nőtt. Rengeteg fejlődés a személyiségekben, rengeteg nehéz téma, elfogadás és szeretet, humorral megfűszerezve. 



7.  Jodi Picoult: A nővérem húga

Ez is egyike azon könyveknek, amik nagyon a komfortzónámon túl esnek, de egyszerűen annyira jó volt! Nagyon nyersen tálalja az élethelyzeteket, és nagyon átfogóan vizsgál minden szemszöget, nem nagyon hagy kérdéseket maga után. Ettől szívettépő az egész.
Adott egy család, ahol a középső gyerek leukémiás. Ezzel mindenki máshogy birkózik meg, mindenkiben más érzelmek játszódnak le és más szemszögből látják a történteket. Nyilván vannak főszereplők és mellékszereplők, de mindenki problémáival megismekedünk, és őszintén szólva, jobban kedveltem a "kevésbé fontos" karaktereket. 



8.  On Sai: Apa, randizhatok egy lovaggal?

Végül egy vidám regénnyel zárom a sort. Magyar írónő könyve, és ebből kifolyólag Pesten játszódik a cselekmény. Vagyis, félig-megddig. Létezik egy másik, fantasy világ, ahova a főszereplő lány, Mia kerül, miközben alszik. Hamarosan ráébredünk, hogy ez a világ annyira nem is képzeletbeli, és nem minden az, aminek látszik. Van ebben a könyvben humor, izgalom, kis hazánk, remek szereplők, és a helyes Kósza lovag, na meg a lova. Érdemes elolvasni, letehetetlen.





   Ezek lettek volna az én kedvenceim tavalyról, szűk kiadásban. Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, remélem találkozunk legközelebb is. Ha van kedved, írd meg, hogy Neked mely könyvek nyerték el legjobban a tetszésed!

Ölel, aszk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése