2018. május 31., csütörtök

Apa, randizni akarok egy lovaggal!

Megrendezésre kerül a 10. Mini-könyvklub, amire úgy döntöttem, én is benevezek. Volt már próbálkozásom, de sajnos általában csúfos kudarcot vallottam és elhasaltam valamelyik könyv olvasása közben, de most úgy döntöttem, hogy végig olvasom. Na de mi is ez a szuper ötlet, a Mini- könyvklub? Vegazus ötlete, és ide kattintva többet is megtudhatsz róla. A lényeg, hogy négy hónapon keresztül olvasunk havonta 1-1 könyvet, és utána értékeljük őket. Az első háromban előre kiválasztottakat, míg a negyedikben egy szabadon választottat olvasunk, a megszavazhatóak közül. Az első hónap, vagyis május könyve nem más lett, mint On Sai- Apa, randizhatok egy lovaggal? c. könyve. Fülszöveg:


Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt. 
Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant. 
Bele lehet zúgni valaki állába? 
Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai. 
Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni. 
Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag? 
Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását. 

De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?

On Saitól szégyenszemre még nem olvastam ezidáig semmit, pedig tervben volt a sokak által dicsért Calderon és a Szivárgó sötétség sorozat is. Magyar írónőről beszélünk, aki ezzel a kötettel meg is vett magának.
Nem sokszor történt velem mostanában olyan, hogy azt éreztem: "na, végre nem vert át a fülszöveg". De most ez történt! Nem ígért semmi olyat, amit ne tartott volna be, és többet adott mint mutatott.
Nagyon szerettem a stílust, ami hol könnyed volt, hol pedig teljesen komoly. Külön tetszett a fiatalos hangvétel, és az, hogy az egyes szereplők fejezetei mennyivel másképp hangzottak. Ha csak pár szót látok egy fejezetből is meg tudom mondani, hogy épp kiről van szó.
Bevallom, az elején még zavaros volt a dolog nekem is, csak néztem, hogy mi az a Fal, meg a mágia hogyan is működik. Aztán ahogy Mia kezdte megérteni a dolgokat, úgy tanultam meg én is.
Általában zavarni szokott ha valami hazánkban játszódik, de itt nagyon jól el lett kapva. Vicces volt elképzelni, ahogy a lovagok betalálnak a Mondoconra, és onnan oldják meg a problémákat.
A kedvenc szereplőm Mia édesapja, Amon professzor lett. Szerintem ő megy át a legnagyobb fejlődésen, és jön rá hogy mit is jelent a szeretet és az emberi kapcsolatok. Megjegyezném, hogy nem csak a főszereplők, hanem a mellékszereplők is nagyon jó helyeken kaptak hangsúlyt, és nem volt olyan, hogy azt kérdeztem volna, hogy "xy mit keres pont most itt".  Persze Kószát is a szívembe zártam, hisz ki ne randizna egy lovaggal?
Mia Anne nekem érdekes. Attól függetlenül, hogy ő a főhős, nem éreztem, hogy túl sok lenne, vagy minden körülötte forog. Persze így volt lényegében, de nem volt szájbarágós.
Külön pont jár Kósza lovának, akin rengeteget nevettem. És persze a rengeteg animés feltűnésnek.
A könyvet igazán a harmadik felétől kezdtem el élvezni, de előtte sem untam. Jó olvasmány volt, és alig várom hogy olvassak még a szerzőtől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése